O nama

Toza Marković Kikinda stoji kao simbol tradicije i inovacija već preko 150 godina. Osnovana 1866. godine, naša kompanija je izrasla u jednog od lidera u proizvodnji građevinskog materijala od pečene gline, zadržavajući prestiž kao najstariji proizvođač u regionu. Prošli smo kroz različite istorijske periode, adaptirajući se i razvijajući naše poslovanje kroz vekove, a danas smo prepoznati kao simbol pouzdanosti i kvaliteta.

Istorijat kompanije

Kompanija “Toza Marković” iz Kikinde je najstarija i najveća ciglarska kompanija u Srbiji, osnovana daleke 1866. godine. Veliko iskustvo, postojan i vrhunski kvalitet, jasna vizija i strategija razvoja, doveli su “Tozu Marković” na vrh ciglarske industrije u regionu. Naša kompanija je sinonim za uspeh, a njeno ime je jedno od najpoznatijih srpskih robnih marki. Razvila je sopstveni brend, sa krovnim pokrivačem, crepom kao najpoznatijom robnom markom još od 1900. godine. Pored toga, od 1972. godine proizvodi keramičke zidne i podne pločice. Proizvodni program kompanije je podeljen na dve osnovne grupe:
  • finu keramiku (podne, zidne pločice i dekorativna keramika);
  • grubu keramiku (crep, blokovska roba i upotrebna keramika).
Glavni pojedinačni proizvod “Toze Marković” je crep, pre svega zahvaljujući vekovnom iskustvu u izradi ovog neizostavnog zaštitnog dela kuće. Najvažnija stavka našeg proizvodnog programa je kvalitet završnog proizvoda. Za njega su odgovorni, pored iskustva, visokoobučeni kadrovi, vrhunska sirovina – čuvena kikindska glina, najsavremenija tehnologija i oprema, korišćenje ekoloških materijala i vođenje računa o prirodi. Pored kvaliteta, za opstanak i pobedu na domaćem i inostranom tržištu, neophodan je i kvantitet. Industrijski kompleks “Toza Marković” se prostire na 214 hektara, a proizvodni kapaciteti su impresivni:
  • 100 miliona komada crepa,
  • 2 miliona kvadratnih metara zidnih pločica,
  • 1 milion kvadratnih metara podnih pločica,
  • 13.500 tona keramičkih frita i glazura.
Pored toga što ulaže u razvoj kompanije, “Toza Marković” ulaže i u svoj grad, Kikindu. Brojna učešća u društvenim programima i humanitarnim akcijama, kao i sponzorstva različitih sportskih, kulturnih i naučnih manifestacija, daju još jednu dimenziju našoj kompaniji. Sa velikim iskustvom i vrhunskim kvalitetom, uz neprekidan razvoj i moto : “Idemo dalje!”, ne brinemo za uspeh u budućnosti.

Vremenska linija

1886

Osnivanje kompanije

Mihael Bohn osniva Toza Marković, postavljajući temelje za proizvodnju cigle i crepa u Kikindi.

1944

Nova era

Nakon Drugog svetskog rata, kompanija dobija ime „Toza Marković“ i fokusira se na proizvodnju grube keramike.

1972

Uvođenje fine keramike

Proizvodni program obogaćen je finom keramikom i dekorativnom keramikom dobijenom trećim paljenjem.

1985

Proširenje kapaciteta

U IGM TM zaposleno je preko 2400 radnika, povećava se proizvodnja i izvoz.

1986

Izgradnja nove fabrike

Izgrađena je nova fabrika „Toza Marković“ za potrebe pogona Keramike, pogon Frita.

1988

Stvaranje nove glinare

Na zahtev SAP Kosova, izgrađena je glinara u selu Landovici kod Prizrena.

1989

Povećan izvoz

Zbog nezadovoljstva radnika platama i upravom, povećava se izvoz u inostranstvo.

1996

Tehnološke inovacije

Uvedene su nove tehnologije i otvoreni novi pogoni za dekorativne keramičke pločice i sinter podne pločice.

1998

Promena statusa

Kompanija prelazi u otvoreno akcionarsko društvo.

2006

Privatizacija

Početak poslovanja pod imenom „Toza Marković“ d.o.o. Kompanija postaje deo privatnog sektora, značajne promene u upravljanju i vlasničkoj strukturi.

2017

Digitalna štampa

Uvođenje nove proizvodne linije za digitalnu štampu keramičkih pločica.

2022

Stabilizacija poslovanja i rast

Poslovanje se stabilizuje nakon perioda teškoća, sa uspešnim izvozom u više od 10 zemalja.

Shodno kompletnom tržišnom nastupu i poslovnoj politici, kompanija „Toza Marković“ veliki značaj polaže na razvoj. Počevši još 1996. godine da radi na strateškom razvoju, kompanija je ušla u ciklus godišnjih ulaganja, i to iz sopstvenih fondova, bez kreditnog zaduživanja u: nove programe, nove tehnologije i proširenje asortimana. Te godine je započeta nova razvojna strategija – dinamičan investicioni ciklus, kojim se znatno povećava proizvodna konkurentnost i izvozna sposobnost kompanije; učvršćuje pozicija lidera u jugoslovenskoj industriji građevinskog materijala.

Do sada je u okviru programa realizovano više velikih investicija okvirne vrednosti 25 miliona evra:

  • 1996. – otvoren pogon za izradu dekorativnih keramičkih pločica postupkom „trećeg paljenja“;
  • 1997. – otvoren novi pogon za proizvodnju keramičkih sinter podnih pločica;
  • 1998. – otvoren novi pogon za primarnu preradu gline;
  • 2000/2001. – pokrenute dve nove automatske linije za proizvodnju crepa;
  • 2000/2001. – nabavljena oprema za izradu i konfekcioniranje kompozita keramičkih pločica;
  • 2002. – pokrenuta nova automatska linija za proizvodnju monoporoznih zidnih pločica velikog formata, vredna 5 miliona evra
  • 2008. – otvoren novi pogon za proizvodnju i automatizaciju žljebnjaka i specijalnih komada crepa;
  • 2008. – pokrenuta linija za automatsko pakovanje i silikonizaciju crepa;
  • 2009/2010. – pokrenute dve nove linije za automatizaciju slaganja crepa na vagone i sušare;
  • 2009/2010. – prošireni proizvodni kapaciteti u okviru fine keramike za proizvodnju velikih formata (25×50 i 30×60);
  • 2010. – licencirana proizvodnja novih zidnih i podnih pločica u saradnji sa italijanskim i španskim tehnolozima.

Preduzeće je vremenom menjalo ime:

  • „Braća Bohn“ do 1944 godine;
  • Industrija cigle i crepa „Toza Marković” do 1959 godine;
  • Industrija građevinskog materijala “Toza Marković” do 1993 godine;
  • Deoničarsko društvo “Toza Marković” do 1998 godine;
  • Akcionarsko društvo “Toza Marković” od jula 1998. godine;
  • Vlasnička transformacija (privatizacija), ostvarena je 2006. godine po važećem zakonu.
  • “Toza Marković” d.o.o. od avgusta 2016 do danas.

U sklopu promocije kompanije “Toza Marković”, kao velikog proizvođača glinenih proizvoda, postoji širok spektar aktivnosti nastupa na tržištu. Kompanija “Toza Marković” prisutna je na izložbama i sajmovima građevinarstva (Beograd, Banja Luka, Bukurešt, Temišvar i dr), ali organizuje i brojne preskonferencije, prezentacije na stovarištima, u salonima keramike, na internetu… Korisnicima i kupcima su dostupni elektronski i štampani mediji, posebno izrađen program za komadno i finansijsko izračunavanje potrebnih količina crepa za sve tipove krovnih površina, kao i kataloški materijal sa svim neophodnim uputstvima za projektante i izvođače radova.

Toza Marković” je potvrdu za kvalitet dobio nebrojeno puta od zadovoljnih korisnika. Nagrade su potvrda za vrhunski kvalitet i znak da idemo u dobrom pravcu. Milioni zadovoljnih korisnika i brojni stručnjaci u žirijima, već godinama prepoznaju vrednost proizvoda naše kompanije.

Nagrade koje smo dobili :

  • Zlatna medalja za kvalitet crepa na Svetskoj izložbi u Parizu 1900. godine – prva potvrda robne marke;
  • Orden Svetog Save prvog reda 2000. godine – najviše priznanje Srpske pravoslavne crkve za obnovu manastira, crkava i konaka;
  • Apsolutni šampion kvaliteta – Novosadski sajam;
  • Nova vizura i Grand Pridž – Beogradski sajam;
  • Zlatna libela – Banjalučki sajam;
  • Zlatna Američka nagrada za kvalitet;
  • Comite Cap Anamur – visoko priznanje istoimene ugledne međunarodne humanitarne organizacije iz Kelna 1998. godine;
  • Biznis partner 1996., 1999. i 2004. godine;
  • Ruža zeps – Zenički sajam;
  • Zeleni list za doprinos ekologiji;
  • Vukova nagrada – najviše priznanje u Srbiji u oblasti kulture;
  • Ktitor – zadužbinar spomen hrama Svetog Save na Vračaru – priznanje njegove svetosti Patrijarha Pavla;
  • Pehar šampiona kvaliteta – za stalnost kvaliteta i visok domet proizvoda od gline – najviše priznanje Leskovačkog sajma;
  • Zlatni visak – za kolekciju keramičkih proizvoda od gline Mozaik;
  • Zlatna statua za strateški menadžment – Privredne komore Vojvodine i agencije Media Invest;
  • 200 najvećih preduzeća u Srbiji – po rangiranju u ediciji Ekonomske politike, na osnovu podataka ZOP i NBJ.

Svest o društvenoj odgovornosti u kompaniji „Toza Marković“ postoji decenijama unazad, i ne spada u nove trendove, već ozbiljnu podršku važnim elementima društva. „Toza Marković“ je ne samo industrijski gigant, već i značajna karika u društvenom, kulturnom, sportskom i humanitarnom životu zajednice.

Kompanija „Toza Marković“ je oduvek bila svesna svoje uloge u društvu, ne samo kao kolektiv koji sopstvenim napretkom potpomaže razvoj grada Kikinde i lokalnih oblasti, već kao i kompanija koja pruža aktivnu podršku društvu kao celini.

Afirmišući u punoj meri društveno odgovorno poslovanje, kompanija je dosta učinila i čini na planu dobrotvorstva, humanitarnih aktivnosti, sponzorstava i pomoći projekata opšteg dobra u sferi kulture, nauke, obrazovanja, zdravstva, ekologije, sporta i verskih zajednica, kako u lokalnoj tako i široj zajednici. Izdvajamo neke: domaćin i pokrovitelj Internacionalnog simpozijuma skulpture Terra; sponzorstvo YU olimpijskog tima „Barselona 92“, „Atalanta 96“, Rukometne reprezentacije na svetskim i evropskim prvenstvima, Vaterpolo reprezentacije na najvažnijim takmičenjima, Memorijala „Miroslav Antić“, Zmajevih dečijih igara, Književne nagrade „Dušan Vasiljev“, izgradnje objekata za smeštaj izbeglica…